Osobní nástroje

Výhled od Tegelberghaus
Výhled od Tegelberghaus na vrchol Branderschrofen
Výhled z vrcholu Branderschrofen 1879m

Kulturpfad Schutzengelweg je procházka s pěkným výhledem na Zámek Neuschwanstein. Obtížnost je lehká. Vhodné i pro děti. Můžete se svézt taky lanovkou Tegelbergbahn. U lanovky se taky nachází dvě restaurace. V té spodní - Tegelberghaus - vaří český kuchař a mají tam taky česko-polskou obsluhu.

Zde máte tedy několik možností na výlet, buď vše jít pěšky a nebo použít lanovku. Celá trasa pěšky, tedy Schutzengelweg + brchol Branderschrofen 1879m + Ahornreitweg + Neuschwanstein je dlouhá ca 22,2 km a potřebujete na ni s přestávkami ca 8 hodin.

Možné je taky jít vše opačným směrem a zpátky se když tak svézt lanovkou dolů.

Další možnost je místo trasy Ahornreitweg jít kratší trasou přes Marienbrücke a dále hřebenovkou. Trasa je ovšem označená jako letní. V zimě to tam může asi klouzat. Délka trasy na vrchol od mostu Marienbrücke trvá podle značek 3 hodiny.

Obsah

Poloha

Parkuje se u stanice Tegelbergbahn. Parkoviště stojí ca 2,50 na 4 hodiny nebo 4 Eura na celý den. Po zaplacení parkování máte 1 Euro slevu na lanovku.

Schutzengelweg

Procházka po Schutzengelweg začíná na Tegelbergbahn-Talstation a vede k Tegelberghaus (1730 m.n.m.). Zde několik informačních tabulí, např. o mramoru, který byl používám pro stavbu zámku Neuschwanstein, nebo taky o příčinách propadů svahu na Rohrkopf. V polovině cesty Rohrkopfhütte (1359m.n.m.)

Délka trasy ca 2km a bez přestávek trvá asi 2 hodiny. (Tam a zpět 4 km a trvá ca 3,5 hodiny.)

Branderschrofen 1879m

Pokud se budete chystat ovšem až na vrchol Branderschrofen 1879m, počítejte s lezením po čtyřech, občas s přidržením lana. Kousek před vrcholem je tedy trošku větší obtížnost. Menší děti je lepší uvázat. Je třeba mít už nějaké zkušenosti, pevné boty, pevnou chůzi. Procházka nad propastí a částečně bez jištění. Z chaty Tegelberghaus trvá výšlap nahoru a dolů ca 1 hodinu. Dále můžete pokračovat po Ahorn Reit Weg.

Ahorn Reit Weg

Zde je možné alternativně vyjet lanovkou.

Od stanice Tegelbergbahn se můžete místo stejné cesty dolů pokračovat další druhou podobnou naučnou stezkou "Ahorn Reit Weg" přes Bleckenau zpátky do údolí.

Délka trasy bez přestávek ca 2,5 hodiny.

Dále v údolí vede stezka kolem Zámku Neuschwanstein až k výchozímu bodu Tegelbergbahn-Talstation.